Ahad, 7 Oktober 2012

Cerita 10: Kalau la aku ada Poket Doraemon!!! ~ T_T

KALAU LA AKU ADA POKET DORAEMON.......

Assalamualaikum...

hurm.. aku hari ni sedih sangat.. aku tak sangka hari itulah.. buat pertama kali n terakhir kali aku tengok senyuman n gelak tawa arwah... sedih sangat... T_T lagi satu bulan lagi nak exam STPM tapi arwah dah pergi menyambut seruan Ilahi.. huhuu..

Abang Syed..
arwah ni senior aku.. arwah pandai sangat.. terutama sekali subjek ekonomi.. bak kata Cikgu Kus.. "nak tahu ape2 tu gi tanya ngan abg Syed tu.. dia tu dah mcm bayangan saya.. kiranya otak dia logik mcm saya la jugak.." hurmm..

Arwah terlibat dengan kemalangan jalan raya.. kene langgar dengan kereta avanza.. masa tu kat simpang empat.. lagi 100 meter sebelum sampai rumah.. kat mana rumah arwah maaf laa.. aku tak tahu.. masa kejadian.. aku ngan dak kelas aku ada Gerak Gempur Ekonomi... so tak tahu la cerita... petang tu kitaorg jalan kan aktiviti harian seperti biase...  pas exam, balik umah n buat hal maseng2...

aku tak sempat mengenali arwah seperti mana HALIM n yang lain2 kenal arwah.. tapi jika aku diberi peluang duduk di tempat halim sebagai orang yang paling rapat ngan arwah,, mesti aku orang yang paling sedih sekali...

Petang tu.. sebelum kitaorg semua start exam.. arwah sempat lagi bagi kata2 semangat kat halim... time ni kteorg dah duduk kat tempat maseng2... tiba2 arwah n kawan2 arwah yang lain panggil halim drpd pintu belakang kelas.. dengan kuat abg Qoiyyum cakap kat bagi pihak arwah.. tapi arwah ada kat sebelah abag Qoiyyum sambil tersenyum .. senyuman arwah masa tu aku tengok laen cikit... aku x pernah tengok n senyuman dia buat aku hayati walaupun sekejap...

"Halim.. Abang Syed cakap buat betul2 tau... Abang Syed tahu Halim boleh buat.. ^_^ "

Arwah kat sebelah pun cakap.. " Buat betul2 tau Halim  ^_^ "

time ni semua perhatikan gelagat diorg bertiga.. sweet sangat.. walaupon ending ayat tu halin cakap " Terharu Halim... Terima Kasih.. ^_^ " n buat sesetengah orang menyampah.. tapi pada aku tidak... pada aku situasi tu sweet sangat.. kalo boleh aku nak berada kat tempat halim.. sebab pada aku itu adalah kata2 semangat seorg abg kepada adik nya..

hurm.. 5 hari arwah tak sedarkan diri.. arwah dah buat operate 2 kali.. kali pertama tak berjaya n kali 2 aku tak tahu apa cita.. hurm.,. sedih sangat.. akak n abang2 upper yang laen semua dh nangis2 dh.. ada tu sampat tersedu2.. aku just bertakung je la.. abes kalo aku nanges kang apa pulak dyorg cakap.. hurm..

aku bru dpt thu dari pada amal pagi tadi.. amal call n ckp arwah dah meninggal dunia pada pukul 2 pagi 7 hb oktober 2012.. aku dah tak tahu nak cakap apa.. hanya lafaz takziah n sedekahkn al-Fatihah je untuk arwah.. sedih sangat.. serta merta aku teringat senyuman arwah tempoh hari.. hurm.. T_T

Kawan2.. marilah sama2 kita sedekahkn al-Fatihah untuk arwah abang Syed..
Semoga arwah ditempat kn dalam kalangan orang2 yang diterima disisi Nya...
Insya-Allah ~ Al-Fatihah.....

aku yang sedang bersedih..... T_T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan